söndag 3 november 2013

Uppgift 1 å 2 i #digiskol

Här är jag: Ida Söderman.
Jag har varit lärare i drygt tio år och har svenska som andraspråk och svenska. Mitt liv i skolan har alltid kretsat kring språk och digital teknik och jag brinner för alla elevers rätt att överträffa sig själva. Jag har i rollen som IT-pedagog fått förmånen att även arbeta med pedagoger från förskolan och upp till år 9.

Nu hittar ni mig på Futuraskolan där arbetar jag som utvecklingsledare med IKT och språkutveckling. Futuraskolan arbetar för att vara den bästa språngbrädan för framtida världsmedborgare. Denna språngbräda rymmer betydligt mycket mer än teknik och det är så jag vill se på skolan och lärande.

Jahapp. Och så var det det här med personligt mål med #digiskol. Eller ska vi kalla det vm i velande? Fram och tillbaka gick mina funderingar, men jag hittade aldrig riktigt rätt. Sen plötsligt skrev Camilla ett inlägg på Skollyftets facebooksida:


Och där var det slutvelat! Så! Script i Google Drive ska det bli, för hela slanten! Och språkutveckling såklart!

Min fråga:
Vilka funktioner kan jag få till genom att arbeta med script i google drive för att arbeta med eleverna och deras språkutveckling? 

Script i Google Drive + Språkutveckling = #digiskol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar